شناسه خبر : 103657
دوشنبه 27 شهريور 1402 , 10:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اربعین جانبازان |کارایی طب سنتی در سفر اربعین

اربعین جانبازان |کارایی طب سنتی در سفر اربعین

فاش نیوز - هرکه هر خواسته‌ روحی، روانی، فردی، جسمی، معنوی، اجتماعی و خانوادگی دارد، در اربعین ببیند. انسان به آنجا می‌آید و در نهایت همبستگی و یکرنگی خدمت می‌کند؛ مانند دفاع مقدس که هرکه در هر لباس و سن و شأن و شخصیت اجتماعی لباس خاکی بسیجی را می‌‌پوشید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، باشگاه جانبازان شهید مجموعه‌ای متشکل از آزادگان دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم هستند که مدت‌هاست در عرصه ورزش‌های جانبازان از جمله بسکتبال، والیبال، وزنه‌برداری و ... به فعالیت‌های ورزشی مشغولند. این مجموعه از جانبازان عزیز سال گذشته تصمیمی مبنی بر زیارت اربعین حسینی گرفتند. با وجود تمام سختی‌هایی که در مسیر این زیارت متوجه آن‌ها بود، دل به دریا زدند و راهی این سفر سراسر نورانی شدند و امسال نیز بناست تجربه‌ای دیگر از این سفر آسمانی را تجربه کنند.

سید کاظم علوی متولد 1347 از شهرستان دزفول یکی از آن آزادگان شریف است. وی در سن 16 سالگی برای عملیات بدر عازم جبهه شد. پس از 6 ماه آمادگی و آموزش‌های مختلف به عنوان بیسیمچی برای فرمانده گروهان بود. در عملیات بدر در گروهان خط‌شکن که اکثراً اهل دزفول و لشکر ولی‌عصر بودند، حضور داشت. در همان مرحله اول عملیات که دژ دشمن را گرفته بودند، بعثی‌ها را به عقب راندند.

وی می‌گوید: معمولاً تک‌تیراندازهایی که برای فرماندهان و بیسیمچی‌ها قبل از خط مقدم دشمن تدارک می‌بینند، مورد هدف تیر گرینوف قرار می‌گیرند. من نیز از این مسئله مستثنی نبودم و از ناحیه کمر و شکم به افتخار جانبازی دست یافتیم. پس از آن، در فعالیت‌ها و عرصه‌های مختلف حضور یافتم به طور ی که در سال 76 همزمان با ازدواجم، همراه با همسرم در رشته‌های پزشکی حضور یافتم. من علوم آزمایشگاهی و ایشان در ارشد رشته مامایی مشغول به تحصیل شدیم و تا حدود 10 سال پیش، از شدت مصرف داروهایی که به دلیل دردها و عفونت‌ها انجام می‌دادم،‌ با توجه به رسته‌های پزشکی‌ام به عرصه طب سنتی آمدیم تا حدی که به عنوان پژوهشگر و درمانگر طب سنتی چندین سال است که فعالیت دارم.

با تدابیر طب سنتی به سفر اربعین رفتم

علوی درباره تأثیر طی سنتی در روند درمانش برای اعزام به سفر اربعین می‌گوید خدا را شکر عاری از یک داروی شیمیایی هستم. روندی که قبلاً در مصرف داروها داشتیم، روند فرسایشی بود. دندان‌ها ضایع و استخوان‌ها پوک می‌شد و مدام می‌شکست. به این نقطه رسیدم که خدمت دکتر خیراندیش برسم. از آن زمان هم به عنوان شاگرد کوچک پیگیر کلاس‌ها و درس‌های ایشان هستم. درمان خودم و نزدیکان و دوستانم را مرتب در این عرصه پیگیرم. در این چند سال کرونایی، سه سفری که از طریق باشگاه ورزشی و آزاد اربعین رفتیم، خدا را شکر با وجود فراگیری کرونا، توانستیم با تدابیر طب سنتی و مصرف داروهای گیاهی و توصیه‌های طب سنتی، در طول مسیر و اقامت، هم برای خودمان و هم سایر همراهان، خدمات دهیم. با مصرف این داروها کم‌ترین عارضه و کسالت را داشتند. امسال به همراه سایر جانبازان قصد عزیمت به سفر اربعین را داریم.

همبستگی اربعین حس و حال جبهه دارد

وی می‌افزاید همه عالم و همه نیاز و خواسته‌های ما یعنی حسین. هرچه از خدا و اسلام و دنیا و آخرت می‌خواهیم، در حسین است. «در همه کون و مکان غیر حسین نیست که نیست.» هرکه هر خواسته‌ی روحی و روانی و فردی و جسمی و معنوی و اجتماعی و خانوادگی دارد، در اربعین ببیند. انسان به آنجا می‌آید و در نهایت همبستگی و یکرنگی خدمت می‌کند؛ مانند دفاع مقدس که هرکه در هر لباس و سن و شأن و شخصیت اجتماعی لباس خاکی بسیجی را می‌‌پوشید. این ارزش داشت که همگی یکرنگ و با یک هدف حرکت می‌کردند که همان اعتلای اسلام و تشیع است و زمینه‌سازی برای رضایت امام زمان (عج) که با ظهورش محقق می‌شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi